Vilkår og betingelser
Her finner du våre vilkår og betingelser for bestilling av tjenester hos Ishavsluft AS. Vi ønsker å være tydelige og rettferdige, både for kundene våre og for oss som leverer tjenesten. Derfor har vi laget noen enkle retningslinjer for avbestilling, møteplikt og eventuelle forhold rundt tekniske feil som kan oppstå.
-
Avbestilling og møteplikt
Vi planlegger oppdrag nøye, ofte med lang kjøring og to teknikere. Ved avbestilling gjelder følgende:
– Avbestilling mindre enn 24 timer før avtalt tidspunkt faktureres med 50 % av avtalt pris.
– Avbestilling under 12 timer før oppmøte, eller manglende oppmøte uten beskjed, faktureres i sin helhet.
– Avbestilling mer enn 48 timer før oppdraget faktureres ikke.
-
Ettervirkninger etter service
Noen ventilasjonsanlegg har motorer med slitte kulelager. Disse kan ha vært ekstremt varme og tilsynelatende fungere ved inspeksjon. Når anlegget startes etter nedkjøling, kan lagrene “kaldsveises” og begynne å lage støy. Dette er ikke feil som skyldes service, men symptomer på eksisterende skade. Vi kan derfor ikke holdes ansvarlige for økt støy etterpå i slike tilfeller.
-
Betalingsbetingelser
Alle fakturaer har 10 dagers betalingsfrist. Ved forsinket betaling påløper forsinkelsesrente i henhold til gjeldende satser, samt eventuelle purregebyr. Faktura sendes som EHF eller PDF.
-
Reklamasjon
Reklamasjon må meldes skriftlig innen 7 dager etter utført oppdrag. Gjelder det feil eller mangler, vil vi etter vurdering utføre retting uten ekstra kostnad, så lenge det er innenfor avtalt omfang.
-
Forbehold ved feilmontering eller dårlig vedlikehold
Dersom vi avdekker at anlegget er feilmontert, defekt eller grovt forsømt vedlikeholdt, forbeholder vi oss retten til å justere pris og/eller avbryte oppdraget dersom det ikke lar seg gjennomføre som avtalt.
-
Prisendringer ved avvik
Dersom anlegget avviker betydelig fra beskrivelsen eller krever ekstra tid/utstyr, kan vi justere prisen i henhold til faktisk medgått tid og kostnader. Dette vil i så fall informeres om på forhånd.
-
Force majeure
Vi tar forbehold om hendelser utenfor vår kontroll (ekstremvær, ulykker, sykdom osv.) som kan føre til utsettelse eller kansellering. I slike tilfeller vil vi kontakte deg så snart som mulig for å avtale nytt tidspunkt.